Wędkarstwo w Holandii

Kategoria: Kraj

Wybierając się w Holandii na ryby musisz pamiętać, że Holendrzy złowionych ryb (słodkowodnych) nie jedzą! Holendrzy łowią ryby dla sportu, dla hobby, dla zabicia czasu ale nie po to aby sobie później usmażyć okonka, karpika czy sandacza. Ładny okaz można sfotografować i wypuścić do wody. Dlatego polski wędkarz jest osobliwością.

holenderskie rybyZłowioną rybę słodkowodną Holender z powrotem wpuszcza do wody. Generalnie ryby słodkowodne z tutejszych kanałów nie mają dla Holendra żadnych wartości konsumpcyjnych.

Dlatego nie można się też dziwić gdy patrzą się podejrzliwie na cudzoziemca który wyciąga z wody karpie i leszcze i cały kubeł tych ryb zabiera ze sobą. Doprowadzało to już w przeszłości do konfliktów holenderskiego związku wędkarzy z tak licznymi polskimi pracownikami sezonowymi którzy chętnie zabijają w niedzielę czas nad wodą mocząc kija w kanale.

Holenderscy wędkarze skarżą się regularnie na bałagan jaki pozostawiają po sobie polscy wędkarze na brzegu. Dla holenderskich "karpiarzy" wielki ból sprawia świadomość, że Polak łapie "ich" karpia i do tego zabiera go do domu dla konsumpcji. Istny kanibalizm w ich odczuciu.

Wędkarstwo jest w Holandii bardzo popularne. Rocznie dwa miliony Holendrów chodzi na ryby. Nic w tym dziwnego; wody jest tutaj pod ostatkiem na każdym kroku. Różnego rodzaju wody (fosa - gracht) na terenie miast, kanały, rzeki, jeziora, stawy i morze. Każdy typ wody ma swój specyficzny zasób ryb. Łowienie w morzu rządzi się nieco innymi prawami; nie ma spławika, tylko ciężki ołów ciągnie się po dnie. Rożne typy wędek służą do łowienia różnych gatunków ryb.

Najpowszechniejsze w Holandii ryby słodkowodne:

  • Baars - okoń
  • Brasem - leszcz
  • Karper - karp
  • Meerval - sum
  • Ruisvoorn - wzdręga, krasnopiórka (płoć)
  • Snoek - szczupak
  • Snoekbaars - sandacz
  • Zeelt - lin

Ryby morskie:

  • Platvis - flondra
  • Kabeljauw - dorsz
  • Zeebaars - labraks (okoń morski)

mała karta wędkarska

Do łowienia ryb wymagana jest karta wędkarska (VISpas). Dzieci do 14 lat mogą łowić bez karty na jedną wędkę, gdy wymagania mają większe muszą wykupić młodzieżową kartę wędkarską (jeugdVISpas). Lartę wędkarską można nabyć w licznych punktach związków wędkarskich na terenie całego kraju i na ich stronie możesz podając swój adres otrzymać listę punktów w twojej okolicy.

Mała karta wędkarska (Kleine VISpas)  kosztuje 10,50 euro i jest do nabycia na poczcie lub można ją zamówić tutaj online.

Etykietowanie: ryby wędkowanie
51 komentarzy

nie raz widziałam jak ojciec(nl) z synami łowili rybki na rzeczce i brali do domu, wiem tez ze rybki można brać ale jeżeli nie obowiązuje zakaz połowu albo jest aktualnie tarło tych ryb (złowionych).
Holendrzy biorą ryby do domu i tego się trzymajmy!

Karte mozna kupic rowniez na poczcie.

adrian

karta na połow gminy Rotterdam, kosztuje 5 euro (mozna łowic na 2 wedki, uzywac przynet naturalnych i oczywiscie rybe wypuszczamy, nie wolno rowniez spiningowac ), natomiast duze mozliwosci daje nam karta za 35 euro na obszar ZUID Holland, z zabraniem ryby włącznie .
Dla zainteresowanych macie tu do poczytania http://www.sportvisserijnederland.nl/vis...

http://www.youtube.com/watch?v=rqXbpzOzWr4
http://www.youtube.com/watch?v=tDxYKn-Hflg

Aha i jeszcze chciałem polecic forum, które niedawno powstalo
http://forum.ryby.nl/index.php
Polacy wedkujący w Holandii łączmy sie !!! wymieniajmy doswiadczenia, dzielmy sie informacjami i umawiajmy sie na wspolne wedkowanie !!!
Pozdrowionka

He he niezla sztuka ;)
Ale powiem szczerze nierozumiem jak mozna siedziec pare godzin i patrzec na wode? Zawsze jak widze wedkarzy to sie zastanawiam czy wy panowie to sie nienudzicie tak siedziec i czekac...
To chyba sport dla ''bardzo'' cierpliwych? ;)

Wbrew temu co napisała pierwsza forumowiczka, to Holendrzy tak jak mówi Andrzej nie biorą ryb do domu.
Jest jeden wyjątek - stawy rybne. Tam można łowić do woli i to bez karty, a na dodatek złowione trzeba zabrać do domu.

najwiekszy pozytek z posiadania takiejze karty nie ma nic wspolnego z lowieniem ryb:
karta ta uprawnia natomiast do rozstawienia namiotu na terenie do tego niewyznaczonym (kamping)byle nad woda, ktory to drobiazg w kazdej innej sytuacji na ogol konczy sie tz. boete..- niestety nie wiem ile ostatnio...- zawsze mozna rozstawic mamiot tam gdzie chcesz (openbare ruimte), a policjant moze cie cmoknac...- moze byc tez sznurowka na kijku, a gdy kaze ci wyciagnac i zapyta gdzie chaczyk i przyneta, mozesz zaczac lamentowac ze taaakie branie przespales, i ze nastepnym razem na stalowy przepon bedziesz lowil..

Wędkuję w Holandii 4 lata i nie raz widziałem jak holendrzy zabierali złowione ryby.Widziałem też takich co łowili szczupaki w okresie ochronnym i to w dodatku na żywca.Byli to Holendrzy.NIE Polacy NIE Ruski tylko właśnie miejscowi.W zeszłym roku łowiłem obok takich co łowili tylko węgorze(aktualnie pod ochroną) i też je zabierali.Więc nie róbcie z Holendrów takich wędkarskich śwetoszków!

Wędkuję w Roermond-Holandia.Dlaczego Holendrzy nie zabierają ryb-odnoszę się do nagłówka i autora,bo trzeba ją złowić-mając tyle wody do okoła-niestety ale są marnymi wędkarzami,nie mają cierpliwości i tego czegoś co mają Polacy.Być może nauczyliśmy się tego w Polsce, na naszych żle gospodarowanych wodach chorego PZW.Ile to zajmowało czasu-aby znależć w dołku sandacza lub szczupaka ,lub po prostu rybę,dobrze trzeba było się na kombinować-czego właśnie Holendrą brak.Dlatego my łowimy-oni nie.My mamy co zabrać do domu-oni nie.A po za tym-ile tej ryby można zabrać,tylko dla swojego użytku.Panowie wędkarze Hol.-naprawdę ogrom szacunku dla was, że macie piękne i bogate wody-ale podglądajcie Polaków ;pytajcie ,uczcie się od nas-i nie mylcie nas z tymi ,co siedzą z teleskopami [pałami] zakończonymi dzwonkami [dzwonami] i żyłką 0.50,wiemy wszyscy o kogo chodzi,czystości po sobie też nie zostawią. A też coś upieczecie na patelni. Nie dotyczy to wszystkich wędkarzy Hol.-ale większości.A z tym nie zabieraniem ryb, to jest prasowy MIT. Pozdrawiam wszystkich wędkarzy-połamania kija.

Witam
mieszkam od niedawna pomiedzy Venlo a Roermond po stronie niemieckiej.
chetnie nawiaze kontakt z kims kto jest tu w temacie, z tego co widze na mapach to wody jest pod dostatkiem,pewnie ryb tez.

kierzonek@wp.pl

Szkoda ze w Polsce nie mozna kupic sobie pozwolenia na lowienie ryb.Takiego czasowego,ogolnie dostepnego na poczcie czy tez nawet w kioskach z gazetami.Pieniadze leza na ulicy tylko trzeba umiec je podniesc,te slowa kieruje do Zarzadu PZW.Pozdrawiam.

WITAM WŁAŚNIE SZYKUJĘ SIĘ NA RYBY MIESZKAM W DEN HAAG KUPIŁEM DOPIERO KARTĘMOŻE JEST KTOŚ KTO POLECI MI DOBRE ŁOWISKO W DEN HAAG LUB BLISKIEJ OKOLICY ,POZDRAWIAM WSZYSTKICH WĘDKUJĄCYCH

witam wszystkich ja lowie czesto na morzu z plazy albo z falochronu i taka zlowiona rybe zabieram do domu ale z wod srodladowych nigdy nie biore tej ryby cholerne ryzyko te kanaly sa bardzo zanieczyszczone .Glownie te durze zlurzace do transportu wodnego nie radzilbym takiej ryby zabierac do domu lowie juz w holandii od 12 lat i z doswiadczenia wiem ze nie warto tej ryby zabierac do jedzenia .. Lepiej kupic sobie lepszy sprzet i jechac nad morze sama przyjemnosc i rybka tez zdrowsza . A tak na marginesie jak ktos mial by ochote jechac nad morze na rybki to sie pisze wlasnie mam zamiar jechac w tym lub w nastepnym tygodniu ..Jezeli zajmuje sie ktos tak jak ja wedkarstwem morskim i posiada sprzet to zapraszam na rybki.

Mieszkam w Hadze od 2 lat,nigdy nie widziałem Holendra zabierającego ryby z łowiska(choć pewnie się zdarzają) natomiast widziałem Polaków (nieczęsto) a bułgarów raz było na mojej szczupakowej wodzie czterech z reklamówkami,spinnigowali i kazdy okonek trafiał do tych toreb.Ja łowię tutaj piękne szczupy(największy 114 cm)ale nawet jednego nie zabrałem.Doceniajmy to ze oni prawie nie zabierająryb ,nie zabierajmy i my a zapewniam że to wielka frajda wypuszczac rybki.Pozdrawiam łowiących w Holandii

witam naleze pod zwiazek HSV de MEUN ..SZUKAM JAKIS FAJNYCH LOWISK POMOZE KTOS..POZDRAWIAM

Witam ja lowie w nl od bardzo nie dawna i tez widzialem jak wiatraki biora ryby , jeden dal rybke psu . a jeszcze inny poprostu wypuscil . Wiec nie ma reguły na to . Jak juz wspomnialem łowie od nie dawna i chetnie nawiaze kontakt z bardziej doswiadczonymi wetkarzami . posiadam sprzed do kazdego rodzaju wedkarstwa(Na plażę ,na kuter i na kanały). Mam za soba kilka udanych wypraw a wciaz mi malo , W ta niedziele wybieram sie do IJmunden na molo wiec jak ktos ma ochote to zapraszam . 0616006500

Witam,mieszkam w Niemczech,ale na ryby jezdzimy do Holandii do przygranicznej miejscowosci Gennep.Niestety nie znam terminarzu odbywajacych sie tam zawodow wedkarskich i zawsze jezdzimy na slepo.Czasem zdarza sie ,ze jedziemy na daremno wlasnie z powodu zawodow.Gdyby ktos znal takowe terminy lub chociazby jaki zwiazek wedkarski je organizuje to dzieki za informacje,pozdrawiam i polamania kijow.

Wiatrak

Stowarzyszenie wędkarzy w Gennep ma swoja stronkę, http://vbggennep.nl/ wystarczy pogooglować i ewentualnie dać Chrome'owi przetłumaczyć na niemiecki lub polski. Nawet wędkarze powinni znać podstawy internetu :-)

witam.mieszkam w niemczech i baaaardzo chcialbym zmowu zaczac wedkowac.Tylko ni chu...chu nie moge znalezc adresu gdzie kupic przy granicy vispas(chodzi mi o ten duzy na 2 wedki) moj nr gg 3697794, mail www.mis00777@wp.pl a tel 015737039886.Prosze pomozcie

mieszkam w hiszpani i widze co wyprawiaja rumuni i ukraincy
zabieraja wszystko co sie da np.zlowi 20 szcupakow zabierze wszystko 50kg karpia zabierze wszystko (I CO WY NA TO)
A koszt licencji to tylko 8EURO ZA ROK

http://www.hsvonsgenoegen.de/angeldokumente tu mozesz kupic w niemczech

mam pytanie lowi ktos nad morzem w schevenigem bo nigdy nie spotkalem polakow na wale w porcie a fajnie by bylo sie do kogos odezwac

Wędkarstwo jest w Holandii bardzo popularne. Rocznie dwa miliony Holendrów chodzi na ryby. Nic w tym dziwnego; wody jest tutaj pod ostatkiem na każdym kroku. Różnego rodzaju wody (fosy - grachten) na terenie miast, kanały, rzeki, jeziora, stawy i morze. Każdy typ wody ma swój specyficzny zasób ryb. Łowienie w morzu rządzi się nieco innymi prawami; nie ma spławika, tylko ciężki ołów ciągnie się po dnie. Rożne typy wędek służą do łapnia różnych ryb. tu jest blad nie ciagnie sie po dnie tylko zarzuca i oluw opada na dno i sie czeka lowie juz 7 lat nad morzem w holandi i wiem ze sa rurzne sposoby ale nie ciaga sie olowiu po dnie bo w ten sposob t moze tylko zaczep bedziemy mieli i jeden zestaw zostane w morzu

rafal12328 .... blad to jest w twojej ortografii. Jesli piszesz cos krytykujac innych to lepiej idz na j.polski , zeby sie nie wstydzic. Nikt Ci nie zaufa czutajac tresc z takimi bykami. Az w oczy razi. Masakra..... rurzne ? szok !!! 2 bledy w 1 slowie..... Pzdr

Witam wszystkich , jestem zapalonym wędkarzem mieszkam w Holandii miasta Leiden,tutaj zwykle spininguje , potrzebuję informacji gdzie mogę łowić ryby drapieżne ,i w jakich miejscach się znajdują ,szczupak ,okoń ,sandacz , bardzo będę wdzięczny za informację ,również zapraszam na wspólne wędkowanie będzie razniej , podam mój nr tel,684912254 ,e-mail adamwojcik79@interia.eu , za informacje bardzo dziękuję , pozdrawiam wszystkich wędkarzy .

Witam kolegow wedkarzy/ Mieszkam od niedawna w Duisburgu ichetnie nawiaze kontakt z bardziej doswiadczonymi kolegami wedkujacymi na ter.Holandii.Wykupilem VISpas,ale im bardziej sie wglebiam w informacje i przepisy, oraz mozliwsci kar,ktore moga byc nalozone za niewiedze lokalnych przepisow/ to najchetniej kije na smietnik. A teraz na powaznie wedkuje od 1959r/niepalacy/ z nadury cierpliwy i pogodny.Posiadam samochod na gaz i chwilowo duzo wolnego czasu/jestem otwarty na wszelkie propozycje i wiadomosci.Pozdrawiam Wlodekdusburg

mieszkam emmerich szkam jakis fajnych lowisk w holandi dzieki za informacje .zycze polamania

Siemka wszystkim. Od niedawna mieszkam w Den Haag. Powoli zwoze sprzet karpiowy z Polski, Wkrotce mam zamiar powedkowac. Mozecie polecic jakies fajne lowisko? albo ktos ma ochote dolaczyc na rybki? :) jak cos to odzywac sie na maila zielikoks@gmail.com Pozdro! No kill :)

czy ktoś wie czy w holandii mozna lapac z pontonu

Witam wszystkich ja również od niedawna jestem w holandi mieszkam w Utrecht ,jest tu sporo kanałów ,kanalików ,a tak naprawdę nie wiadomo gdzie uderzyć na szczupaka i okońia ,może ktoś coś podpowie ????? prosiłbym bardzo mój mail gipssystem@vp.pl pozdrawiam

mieszkam w Hadze ,mam 57 lat ,szukam towarzysza na rybki preferuję spinning

Witam.
Od stycznia mieszkam w Essen.Jestem zapalonym spinningista, jednak aby lowic na miejscu w Niemczech musze wyrobic karte co w moim przypadku jest problemem poniewaz nie znam niemieckiego.Chcialbym natomiast lowic w Holandii, czy ktos moglby spotkac sie ze mna w jakims przygranicznym miescie?Pomogl wykupic pozwolenie i wdrozyl w przepisy dotyczace polowu.Prosze pisac na grunwald18@tlen.pl .Dzieki wielkie.Pozdrawiam

siemanko wykupiłem karte vispas czy oprócz 35 euro za karte sa jakies dodatkowe opłaty za członkostwo czy cos w tym stylu prosze o szybka odp dziekuje

jestem z utrechtu :)

Tylko na związkowe wody

Tu
http://www.ryby.nl/index.php/forum/sport...

Po zarejestrowaniu się dowiesz się jak korzystać z karty i sprawdzić gdzie możesz moczyć kija

Witam od nie dawna pracuje w rotterdamie kupiłem juz karte wętkarską.Szukam osoby która by doradziła gdzie najlepiej wybrać sie na ryby, lub chciała wspolnie powętkować.Prosze pisać na maja1987-87@o2.pl

Hej mam pytanko
Czy moge spiningować na karte kleine vispas . I czy jest możliwość
kupienia zwykłego vispas w sklepie wędkarskim.
Jestem zielony z holenderskiego .
Zuid Limburg

witam.czy może ktoś poradzić gdzie w okolicach venlo można połowić?mam karte ale nie znam miejsc.chętnie zabiore w sobote kogoś kto zna te tereny.

W sklepie w Venlo kupisz normalna karte vispas na ktora mozesz spiningowac.wpisz w google sklep fish inn venlo I wyskoczy ci adres.Na całym maasie mozesz lowic w venlo jedynie w kierunku Barlo gdzie jest sluza nie mozesz wedkowac od sluzy do promu w Barlo

Rafał 12328 Jak będziesz na wale południowym nocą (zuidpier tam gdzie kiedyś stał wiatrak) i zobaczysz światełka na plaży to raczej na pewno jestem to ja z kumplami na rybach. Więc jak chcesz to wpadnij pogadać. My preferujemy łowienie z plaży. Jak dla mnie jest to dużo fajniejsze jak łowienie z wału. Oczywiście ma to też swoje minusy, trzeba się trochę nachodzić i mieć wodery ale i tak wole to jak łowienie z wału.

Witam, czy ktos orientuje się jakie są zasady wędkowania morskiego z łódki?
Mieszkam w rotterdamie i posiadam pięciometrową łódkę.

Pozdrawiam i mam pytanie czy przy wyrabianiu karty potrzebny jest meldunek w holandi

Wiatrak

Nie. Turyści też mogą łowić ryby w innych krajach.

Pewnie w Holandi nie ma takich problemów jakie stwarza u nas PZW. Troszkę zazdroszczę innym np. w Londynie ryby dużo, opłaty małe i brak problemów

witam!Łowie tez w Holandii i chciałbym łapac na noc a wiem ze trzeba miec naklejke z pozwoleniem na noc i czy da sie ja zamowic i zaplacic przesylem bankowym?

Wiatrak

Drogowskaz kart wędkarskich (vispas) http://www.sportvisserijnederland.nl/vis...
Gdy chcesz łowić na dwie wędki i/lub NOCĄ musisz dokupić zezwolenie w miejscowym związku wędkarskim: http://www.sportvisserijnederland.nl/vis... - tutaj po wbiciu kodu pocztowego i daty urodzenia otrzymujesz mapkę z lokalizacją ich oddziałów gdzie możesz wszystko załatwić na miejscu. Sam zwykły VISPAS na jedną wędkę możesz kupić on line https://www.vispas.nl/

Witam ja od jakiegoś czasu szukam dobrej miejscówki na karpia w okolicach Amsterdamu może zna ktoś jakieś dobre miejsce bo mi już brak pomysłów tak w promieniu 30km od Amstelveen . Interesuje mnie jakieś nie duże jeziorko lub staw , bo w mojej okolicy to same potry jachtowe i zero spokoju ,a te ładne ciekawe są w parku gdzie nie mogę łowic

No cóż, co kraj to obyczaj i... obowiązujące prawo. Czy może mi ktoś polecić jakiś godny zaufania zbiór holenderskich przepisów w zakresie połowu ryb? Pytam, ponieważ w najbliższym czasie mam zamiar wybrać się ze znajomymi w okolice Amsterdamu z wędkami i nie chciałbym naruszyć obowiązującego w Holandii prawa.

a na co lapac w holandii karpie leszcze it'd..na robaka nic nie bierze...

Witam!czy ktos wie jaki jest okres połowów nocnych na Gennepie?

witam!czy ktos z was wybiera sie w sobote na rybki do Gennep na główki?

Witam!czy ktos zna fajne miejscowki w okolicy Gennep?

Dodaj nową odpowiedź

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.

Z boku widać lepiej