Zarobki w Holandii - holenderskie statystyki i polska rzeczywistość

Kategoria: Zarobki

Według holenderskiego biura planowania CPB statystyczne średnie zarobki (hol.: modaal inkomen) w roku 2016 wynoszą brutto € 36.500. To jest około € 2.150 miesięcznie netto bez dodatku urlopowego.

wypłataStatystyczne holenderskie wynagrodzenie w wysokości € 36.500 brutto rocznie, czyli € 2.808 brutto lub € 2.021 netto miesięcznie to średnia holenderska - z reguły więć sporo wyższa niż zarobki większości Polaków w Niderlandach.

Każdy pracownik w wieku od 15 lat ma prawo do ustawowego minimalnego wynagrodzenia (hol.: minimumloon). Minimalne wynagrodzenie dla pracownika od 22 roku życia w roku 2018 wynosi € 1.578 brutto miesięcznie, co powinno po odtrąceniu podatków dać ok. 1.430 euro na rękę.

Holenderski rynek pracy zdominowany jest przez agencje pracy tymczasowej i jak nigdzie w Europie aż 48% pracowników zatrudnionych jest na kontaktach czasowych (dla porównania w Polsce 42%, Wielkiej Brytanii 36%, Francji 23%). Praca na tymczasowych kontraktach oznacza w praktyce najniższe zarobki, z reguły nie wyższe od ustawowego minimum [zobacz rządową tabelę płac na rok 2017 >>>].

Poniższa grafika UE ilustruje różnice minimalnych zarobków brutto w krajach Unii. Te sumy nie mówią jeszcze wiele o standarcie życia w danych krajach, o sile nabywczej złotówki w Polsce lub Euro w Holandii. W praktyce dnia codziennego życie w Holandii jest znacznie droższe a stałe opłaty wyższe.

minimalne zarobki w UE 2017

 

Ile zarabia Holender a ile zarabiasz ty?

Samozatrudnienie

Statystyczny roczny dochód brutto firmy jednoosobowej (po holendersku w skrócie ZZP - samozatrudnienie) wynosi € 37 tys. gdy pracownika na stałym etacie € 50 tys.

Według najnowszych danych biura statystycznego CBS z 2016 r. pracownik z wyższym wykształceniem, w wieku powyżej 45 lat, zarabia na stałym etacie średnio € 80 tys. rocznie a ZZP-er z wyższym wykształceniem w tym wieku tylko € 53 tys. 

Dodam od siebie, że rzeczywiste dochody firm jednoosobowych (szczególnie polskich ZZP-ers) w Holandii są niemożliwe do zmierzenia - zbyt wiele jest dochodów "na czarno".

W agencji

Pracujący w agencjach pracy (tzw. flexwerkers) mają z reguły dochody roczne nie większe niż ok. € 20 tys. brutto.

Ustawowa minimalna pensja w Holandii wynosi w tej chwili € 1.578 brutto miesięcznie przy 38-40 godzinnym tygodniu pracy (w zależności od branży) - to jest ok. € 1430,- netto.

Suma zarobków netto w Holandii zależna jest od wielu czynników, szczególnie od wysokości zarobków brutto: im wyższe zarobki tym wyższy podatek. Z grubsza można przyjąć, że od najniższych zarobków odciągane jest ok. 20% podatków, od wyższych 30%.

  • Aktualna tabela minimalnych zarobków (minimumloon), w podziale na wiek pracownika podajemy w tej tabeli lub na rządowej stronie tutaj.

Tymczasem ilość Polaków oficjalnie zamieszkujących Holandię wzrosła już do ponad stu tysięcy. Co najmniej drugie tyle jest pracowników tymczasowych pracujących w agencjach.

oficjalnie zameldowani w NL 

Minimalne ustawowe stawki płac brutto w Holandii (w EURO), obowiązujące od 1 stycznia 2018 r. do 31 czerwca 2018 r.

Wiekmiesię- cznietygo- dniowodzienniegodzinowo przy 40h/tyg.przy 38h/tyg.przy 36h/tyg.

22+
21
20
19
18

1.578,00
1.341,30
1.104,60
867,90
749,55

364,15
309,55
254,90
200,30
172,95

72,83
61,91
50,98
40,06
34,59

9,11
7,74
6,38
5,01
4,33

9,59
8,15
6,71
5,28
4,56

10,12
8,60
7,09
5,57
4,81

 

Dla porównania płace z archiwum roku 2007:

Statystyczna roczna średnia zarobków brutto w Holandii wynosiła: € 30.164,- włącznie z dodatkiem urlopowym (hol.: vakantietoeslag), bez dodatku urlopowego: € 2250,- miesięcznie brutto czyli € 1637 netto.

Wysokość wynagrodzenia netto jest określana ale zależna od premii i potrąceń które mogą być w różnych branżach i przypadkach odmienne. Także w branżowym układzie zbiorowym pracy (hol.: CAO) mogą być zawarte wyższe pensje minimalne.

Minimalna pensja brutto od 1 stycznia 2007 od 23 lat w pełnym wymiarze godzin wynosiła:

miesięcznie€ 1300,80
tygodniowo€ 300,20
dziennie€ 60,04

Minimalna pensja młodzieżowa (hol.: minimumjeugdloon) brutto od 1 stycznia 2007 w zależności od wieku w pełnym wymiarze godzin:

Wiek% pensji minimalnejMiesięcznie €Tygodniowo €Dziennie €
22 lata85%1.105,70255,1551,03
21 lat72.5%943,10217,6543,53
20 lat61.5%800,00184,6036,92
19 lat52.5%682,90157,6031,52
18 lat45.5%591,85136,6027,32
17 lat39.5%513,80118,5523,71
16 lat34.5%448,80103,5520,71
15 lat30%390,2590,0518,01

Poniżej 15 lat nie ma ustawowego minimum.

[artykuł aktualizowany od 2007 r.]

Etykietowanie: wynagrodzenie zarobki
52 komentarzy

Użytkownicy muszą być zarejestrowani i zalogowani, aby móc komentować.

zarabiam 50.000 E brutto/rok wiec ciesze sie ,ze zawyzam sredna :)
pozdrawiam wszystkich i zycze sukcesow zawodowych

Czesc Greg,
W jakim zawodzie i w jakim rejonie pracujesz? I czy mozesz mi powiedziec, ile kosztuje wynajecie mieszkania w Holandii, ile srednio nalezy przezanczyc na zycie dla 2-osobowej rodziny?
Bede wdzieczny za wszelkie b.precyzyjne informacje.

Grzesiek

Wiatrak

Zajrzyj w wiatraku do działu "Życie i zakupy" - znajdziesz dużo informacji o kosztach życia w NL.

Ja pracuje w Ossur i mam 2600 brutto

Bez jezyka sidzcie w polsce bo co najwiecej was tu czeka to robota w szklarni albo kopanie rowow czy zbieranie psich kup.Bez kitu. Chyba ze wam to nie przeszkadza. Dosc tu ulomów w holndii juz.

Wiatrak

Zobacz tabele minimalnych płac w Holandii na ten rok: http://www.wiatrak.nl/525/minimalne-zaro...
- 19-latek może zarabiać tu minimalnie 151 Euro NETTO na tydzień = 164 euro BRUTTO.

monter_zgadzam sie z toba calkowicie,,ja siedze w holandii dwa lata,i jedno jest pewne,bez znajomosci jezyka ladujemy na ostatnim szczeblu drabiny marginesu spolecznego poprzez zle traktowanie nas jako pracownikow,pozdrawiam

Co mowisz ewa?Jestem tu 5 lat i zarabiam juz 3 razy wiecej niz na poczatku ,caly czas sie szkole ,moge jescze sie rozwijac. W pl moja pensja tez wzrosla ale tylko50%(jestem i bylam pielegniara) ,no coz na calym swiecie zarobki niewykwalifikowanych pracownikow sa niskie.Nauka jezyka to podstawa.

Czy sie nie oplaca? hmm troszeczke to smiesze! Jaki niewykfalifikowany pracownik jest w stanie zarabiac 400 euro tygodniowo w polsce? Dla takich ludzi nawet kiedy euro spadnie do 2 zl taka praca bedzie blogoslawienstwem. Lepiej tu pracowa jak siedziec na bezrobociu i zapic sie na smierc!

NIe przyjezdzajcie tu ....!!!Jest taka lipa,ze nie chce mi sie opowiadac..flamaki czesto traktuja polakow jak niewolnikow,a praca przewaznie przez bioro pracy,ktore zdziera sosik doskonale.W ciemno nie polecam przyjazdu.Z mieszkaniami lipa :(

Jaka lipa,w Holandii nadal jest lepiej niz w Polsce a jesli sie rozwijasz i uczysz jezyka to bedziesz mial coraz lepiej.Jesli chodzi o wydatki dla 2-osobowej rodziny to zalezy od poziomu zycia.Okolo 600 euro na mieszkanie,400 euro na jedzenie,plus np.200 euro na paliwo.No i oczywiscie przyjemnosci,ale to juz co innego.To srednie wydatki z mojego doswiadczenia.

czesc jestem pracownikiem centra dysrybucyjnego Albert Heijn w tilburgu a zatrudniony przez najgorsze biuro posrednictwa pracy jakim jest E&A!!ktore przy podejmowaniu pracy gwarantuje 40 godz/tyg.bedac na miejscu pracuje sie po 3 dni!!!skandal!!nie mozna wierzyc nikomu!ludzie wyjezdzaja za granice zostawiajac swoje rodziny z mysla o lepszym jutrze a tu rozczarowanie!!!brak pracy! i checi do niej!nie mowie juz o mlodych ludziach bedacych na stawce wiekowej,ktorzy musza robic tyle samo i tak samo jak wszyscy!!za gowniane pieniadze!przy 3 dniach to ok 90euro!z tego 50 na zycie i zostaje 40!!kpina pozdrawiam i przestrzegam wszystkich przed firma E&A i Albertem!!! niezadowolony pracownik AH

SCOOTER JA PRACUJE W ZAANDAM W AH I JEST SPOKO.BO PRACUJE BEZPOSREDNI PRZEZ BIURO KTÓRE JEST W AH.ALE POKOJ SE SAM WYNAJMUJE I DOJAZDY TEZ WŁASNE.Z DODATKAMI TYGODNIOWO OD360-DO450 NA REKE.BIURO TO P&M.LUB PROFLEX TEZ JEST LUZ

Zgadzam sie ze Scooterem ta firma to jedno wielkie oszustwo i kłamstwo tez byłam pracownikiem alberta przez E&A i bardzo sie rozczarowałam okazało sie że na miejsu nie ma pracy ludzie pracują po 3 dni!! a młodzi na stawce są naj bardziej poszkodowani muszą robic tyle samo za pół darmo!!!! a w pracy bez przerwy gonią podnoszą normę i wogóle nie liczą sie z człowiekiem..... a naj bardziej przykry widok jaki można spotkac to że polak polaka sprzedaje za kilka centów.Nie ma mowy o jakim kolwiek zgraniu czy solidarnosci polakow!!!!! to przykre. ile ludzi jeszcze tak bardzo sie rozczaruje??? i wróci do polski z niczym??? i co powie swoim dzieciom które tak bardzo czekały na mame i jakiś mały prezencik????

co? zaba w gardle stanela? I dobrze ze zarabia tak duzo widac ma w glowie a nie w rekach! ( bez urazy dla osob ktorzy praca fizyczna zawyzaja srednia w nl).

kinga! Dlaczego PEWNIE??????Skad te przypuszczenia i podejrzewania?Moze Grek ma lepsze warunki pracy? Moze ma swoja firme?Nie mozna(nie znajac sytuacji)wypowiadac sie tak jak Ty!

ja pracowalem przez VIsser Flexarbeit..nie polecam..oszusci i naciagacze...nawet zabrali mi numer sofi i go nie oddali..? czy to zgodne z prawem?

Emilio@
Numeru sofi ,podobnie jak daty urodzenia ,nie da sie zabrac!Wystarczy ,ze go sobie zapiszesz na swistku papieru zas urzedy maja ten numer wpisany w ich data bank.Ile razy wypelnialem formularze ,gdzie trzeba bylo podac numer sofi a nastepnie przesylalem formularz przez Internet albo poczta...tak wiec zupelnie mozna sie obejsc bez oficjalnego swistka na ktorym podany jest numer sofi.
Oszustwom sie nie dziwie bo juz tylko sam element "Flex" w nazwie tej firmy wskazuje na to,ze ma sie do czynienia z czyms ..elastycznym.

pozdrawiam wszystkich i nie zazdroszcze latwego zycia. pracuje tylko 183 dni w roku na offshorach w sektorze holenderskim. moje zarobki nie naleza do najwyzszych bo mam cos ponad 13k euro miesiecznie co podzielone na dni wolne daje jakies 6,5k pm. Idzie przezyc nawet w kraju...

uwarzajcie rodacy FIRMA FIDES DO ODSZCZAŁU

pierdolicie 3 po 3 ,powiem tak znam angielski ,niemiecki jestem mgr zarzadzania .technikiem elektrykiem mam prawo jazdy A.B.C,C+E D i powiem tyle w polsce zaproponowali mi 1000 zł za pracę w kopalnii pod firmą ,nigdzie mnie kurwa niechcą , w holandii a tydzien dostawałem 500 euro plus zwrot podatku ,i niepierdolcie mi ze w polsce jest dobrze jak ktos chce robic holandia to jego zbawienie

aha zawiozą mnie do pracy ,do sklepu nic mnie nie obchodzi robota cięzka ,ale jako górnik w polsce jestem nauczony cięzkiej pracy ,tyle ze zarabiam 8 arzy wiecej niz te 1000 zł co mi dała firma PRG BYTOm w Polsce

język wcale niepotrzebny ,wystraczy siła i zdrowie do pracy ,aha jak wam zle w holandii zapraszam do kopalnii Kwk Pokoj pod firmę zobaczycie jak to górnik ma dobrze na scianie

witam,pracuje w holandi od roku,jestem 100% zadowolony z zarabianych pieniędzy,pracuje w miejscowości Szchoonebeek,owszem jak ktoś jedzie przez biuro to bywa to różnie,języka nie znam ale po roku czasu umie się wmiare dogadac,pozdrawiam

dlatego jechanie do pracy przez agencje to najwieksza glupota jaka moze byc..sama mam 19 lat i na pewno nie dalabym sie tak wykorzystac..chociaz mozna znalezc agencje ktore nie maja stawki mlodziezowej,ale i tak wykorzystuja ludzi jak to agencje to samo jest w polsce..najlepiej to uczyc jezyka sie i pracowac bezposrednio u holendra,ale to dla ambitnych ;)

Hej ja przestrzegam przed biurem work today poniewaz pracuje przez to biuro i nie tylko ja ale i reszta mamy problem z wyplatami.Niektorym placa 100euro na tydzien a niektorym 50euro na 2 tygodnie.Nie idzie sie doprosic o swoje pieniadze!!!!Do posierednika ciezko sie dodzwonic malo kiedy odbiera!A w razie wypadku nawet nie zawioza do szpitala tylko kaza siedziec w domu i czekac az przejdzie.Jezeli wybieracie biuro to zastanowcie sie.Bo z tym tylko problemy!!

a widzialam ze Greg napisal ze tak dobrze zarabia...ha!ha!
Pewnie ma biuro pracy i wyplaty polakow wklada sobie do kieszeni a pracownikom rzyci na jedzenie 50 moze 100euro na tydzien zeby tylko nabrali sil do pracy i dalej to samo!Takich to odrazu trzeba zglosic do belastingdienst!!!Oni by sie nim zajeli:)

noooo... patrzac na niektore wypowiedzi, to nie dziwota, ze pracy nie moga nalezc... zero kultury osobistej i postawa roszczeniowa. powodzenia :P

mam 15 lat pisze coś tu o zarobkach w tym wieku... tzn że ja tez by mogłam tam jechać czy o co chodz... powiedzcie mi prosze to ważne!!!

broerkonijn

przy 36 godzinnym tygodniu pracy - 2,71 euro na godzine brutto. Przy 38 godzinnym - 2.56 euro brutto a przy 40 godzinnym - 2.44 euro brutto.
http://financieel.infonu.nl/geld/11030-m...

ej panowie wyjezdzam teraz w czawrtek do holandi w tym roku bede mial skonczone 21 lat narazie jeszce niemam ile wynosi stawka wiekowa dotyczaca mojego wieku prosze o pomoc pozdrawiam

dżizus krajst, przeciez masz tabelke u gory!!!

Mam pytanie czy ten przedział wiekowy dotyczy tylko pracy poprzez posredników jesli mam pracę po "znajomosci" tez jest stosowany????????? Mam 20lat

Witam:)
Przyjechalam do Holandii do pracy 4 tyg temu..
I powiem szczerze, ze jestem bardzo zadowolona.
Mam 20 lat. I dostalam 7euro na godz na reke. Takze zarobki jak na moj wiek dobre. Pracuje przy pakowaniu warzyw.

@Marian: a czy to jest przedzial wiekowy czy posrednikowy? a moze znajomosciowy? :P

ile masz lat tyle zarabiasz, koniec kropka.

jeszcze cos o mentalnosci pewnego narodu mi sie na usta cisnie,ale sie powstrzymam...

cześć mam pytanie czy ktoś z was jest zatrudniony przez firme Otto?...pilnie musze sie skontaktować z opiekunami tej firmy.Jak by ktoś podał nr tel.bym była bardzo wdzięczna.Chłopak mój wyjechał w pt.i nie mogę się dodzwonić do Niego.Bardzo bym była wdzięczna jak by mi ktoś z Was pomógł.
pozdrawiam

on sie napewno odezwie . a dzwonic do opiekunow bo chlopak wyjechal i sie nioe odzywa to tak troche dziecinne , moze mu komorka sie rozladowala ?
moze nie ma zasiegu tam gdzie jest a moze nie ma roamingu ?
a tak na marginesie ile lat ma twoj chlopak ?
12 ? a moze musi sie meldowac jak idzie do WC ? dziewczyno on dopiero wczoraj dojechal najprawdopodobniej pudznym wieczorem wiec jeszcze odsypia i sie rozpakowuje .
A tak wogule to myslisz ze opiekunowie to kazdego pilnuja ?

holandie odradzam po odliczeniu wszystkich kosztow zostaje niewiele

ale smiesza mnie ułomy szukajace pracy w komentarzach
hahahahaha

A mnie nie smiesza - dobrze,ze ludzie probuja szukac pracy zamiast siedziec na zasilku i biadolic calymi dniami na wszystko. Cenie kazdego za taki krok i zycze aby najlepiej sie im w Holandii wiodlo.

Ewka

Albo byc "chorym". Zgadzam sie z Enelka. Szukajacy pracy zasluguja na szcunek.

Ja szukam namiarów na koordynatora z Albert Heijn z E&A oby nie z TEMPO TEAM czy Work Today pracowałem 1,5roku przez nich, za czeli oszukiwać, i wpadłem do biura zjebałem ich i powiedziałem swoje ze im w piety poszło.Jesli ktos moze jakos pomóc proszę to gg 26433289. Będę wdzięczny

wszyscy Ci którzy są w holandii tak krytykuja życie tam oraz ostrzegają przed przyjazdem do NL , że niby mieszkania drogie, język trzeba znać,a Wy co tam robicie?też od razu umieliscie język?dlaczego nie zjeżdżacie skoro tam jest tak żle?żenada

Scooter rowniez pracowalem przez biuro E&A i rowniez nie polecam. Skur**syny i zlodzieje.

czytam tak wypowiedzi ludzi i sie zastanawiam czy dobrze trafili? Ktos narzeka na biuro w którym pracuje jakiś inny mgr rzuca mięsem na prawo i lewo, a do tego, ktos pisze z capslockiem.
-nikt Wam nie kaze pracować przez złodziejskie agencje! (osobiście przyjacielem do tego kraju i pracowałem 1miesiac przez agencje).
-zarobki sa adekwatne to pracy która sie wykonuje.
-znajomości języka (w domyśle NL) to kpina i mit! Wystarczy znać bardzo dobrze angielski.
-nie chcesz mieszać obok turasow i czarnych? - oszczędź $$ i przeprowadź sie lepszej dzielnicy.
-zastanawiasz sie czy przyjechać z polski? pewnie, spróbuj, jak sie nie uda, to zostań tylko aby odpracować koszty wyjazdu. (w 95% udaje sie cos lepszego złapać i isc dalej) .
-nie sugeruj sie wypowiedziami innych polaków na forach. To frustraci którym sie nie udało, albo nie chcieli schować swoje dumy do kieszenie na początku pobytu w NL.

Zarobki od 16tys to 47tys euro rocznie w 3 lata da sie? pewnie ze sie da, tylko trzeba isc do przodu i nie patrzeć na malkontentów.

Dzięki polishkid za jasną odpowiedź.Mam nadzieję,że niedługo wyjadę z Polski i zamieszkam na stałe w Holandii.Pozdrawiam.

powiem tak
wszystko powoli

zaczynalem w otto - rok na zebranie fuduszy na mieszkanie auto i meble
potem 6 lat pracy w roznych biurach
tempo team olimpia mpower accent
ogolnie normalna praca pieniadze zawsze na czas
zdazaly sie problemy z godzinami ale to kazdy musi pilnowac

teraz poszukalem pracy z kolega ktory zna holenderski i znalazlem norm,alna prace na poczatek na 3 miesieczny kontrakt bezsposrednio przez\ firme

zarobki ok 2300 eyro brutto nie ma szalu ale to i tak lepiej niz w pl
wiec jesli ktos pisze ze pracuje przez polskie biuro i tylko na tyle ma ambicje to niech narzeka tylko na siebie
tu kazdy jest kowalem swego losu
masz ambicje szukasz pracy i mieszkania a reszta juz tylko bedzie lepiej
oczywiscie checi do pracy
i sumiennosc a pracodawca to doceni
powodzenia dla wszystkich przyjezdzajacych nie dajcie sie oszukiwac
nazezy wam sie minimum i dodatki

Witam ; ) chciałem powiedzieć tylko tyle.......ja pojechałem na spontana z 100E i przeżyłem ! szukałem pracy ! Znalazłem !.. język angielski jak najbardziej potrzebny by komunikować się z drugim człowiekiem ... ale oczywiście ja dukam kali jeść i pić lecz zanim tu przyjechałem praktycznie nie znałem ang.. ; ) i nie wybierajcie się Pierwsze do Amsterdamu , chyba że macie kasy w .... A na koniec jeszcze dodam człowiek dla człowieka wilkiem ... chodzi mi tu polak do polaka . jest mi bardzo przykro z tego powodu żaden polak mi nie pomógł (albo nie trafiłem jeszcze na takiego) tylko Holender i jakiś Wenezuelczyk . NO ale najlepiej pojechać przez biuro tak na początek jeśli nie masz jaj nie ryzykuj , nie przyjeżdżaj siedź w Polsce .! aaaaa TAK WŁAŚnię !

mam zamiar w przeciągu 3 miesięcy wyjechać do Holandii.
mam pytanie ile wynosi mniej więcej przeciętna wypłata miesięczna w przeliczeniu na polskie np. na magazynie
aktualnie robię na magazynie i mam ok 1570 ale to z premią bez niej wychodzi jakieś 1460 zł
i czy jak mam uprawnienia na operowanie wszystkimi rodzajami wózków czy to też już coś jakoś uwzględniają ( ciągnikowe, podnośnikowe itp.. )

:)jeśli chodzi o prace magazynowe dostaniesz tyle samo tyle ze w euro:)polecam Ci na pczatek firme synergie sa solidni i sa ludzmi:)ja pracuje już u nich ponad pol roku i teraz uciekam na kontrakt rozstajemy się w bardzo dobrych stosunkach ja sobie ich chwale:)w okresie wakacyjnym pracy zawsze jest mniej zjezdza się dużo studentow a i studenci tutejsi tez maja pierwszeństwo w pracy sezonowej najlepszy okres na przyjazd to albo pazdzernik albo kwiecień:)pozdrawiam

Mam 16 lat i rozpocząłem naukę w technikum gastronomicznym.Mam w planach po skończeniu szkoły wyjechać z przyjaciółmi do Holandi.Myślicie że to dobry pomysł i czy zarabia się tam w marę w tym zawodzie? :D

@DanceMacabre powiedz mi sam wyjechales? Gdzie wynajales jakis pokoj? Po jakim czasie znalazles prace?